storlek-tunnast-portfolio

Logotype, förpackning och mönster till chokladdrycken ”Chocolux”. Innehåller chokladpulver för att blandas med varm mjölk, till en kopp härlig varm choklad. Detta ska vara en lyxig chokladdryck att unna sig när man vill ha det där lilla extra. Den primära målgruppen är 30-45 år. Människor med god ekonomi som köper ekologiskt, och som är medvetna om produktens innehåll och ursprung.

Chocolux vill nämligen fokusera på kvalitativt innehåll med noga utvalda ingredienser. Här får den mörka chokladen briljera tillsammans med kakaobönan – som är chokladens egentliga ursprung. En logotyp i retro stil möter en modern förpackning, med ett mönster som ger dig information om produktens innehåll på ett intressant sätt. Välkommen att prova ”Chocolux – The new chocolat drink!” Fiktiv uppgift.

 

452252_goryachij_shokolad_dolki_napitok_korica_anis_badya_1680x1050_(www.GdeFon.ru)