clasohlson_kampanj_3

En fiktiv kampanj där uppgiften handlade om att göra Clas Ohlson mer personligt och stärka dess identitet. Jag och en klasskamrat ville förändra sättet man ser på Clas Ohlson – få bort “gubbdagis”- stämpeln och att det främst är en butik för bygg- och teknik. Dessutom, måste Clas Ohlson vara den gubbe han i folkmun betecknas som? Vem är Clas Ohlson egentligen? Med vår kampanj ville vi sätta oss in i kundernas perspektiv i jakten på Clas

Ohlson, visa på varumärkets breda sortiment, kännas mer jämnställt/familjärt, för alla åldrar och alla intressen. Vi ville skapa uppmärksamhet
– en snackis! – Förvirra, förundra och fantisera. Rubriker kunde vara: “Är Clas Ohlson 5 år gammal?” – Visa leksaker. “Är Clas Ohlson en hemmafru?” – Visa vispar, skålar, bakgrejer. “Är du Clas Ohlson?” – Visa på deras breda sortiment, att det finns något för alla.